НА ЖИВО
Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
Тикер в 05:00 ч.
Морски парк във френския град Антиб слага край на шоупрограмата си с косатки, която прави от повече от половин век и затваря врати за посетители, пред ...
|
2884
Тонът на времето
Миланската "Монтенаполеоне" изпреварва "Пето авеню" в Ню Йорк като най-скъпата улица в светаКупувачи, натоварени с чанти от "Фенди" (Fendi), "Льове" (Loewe), "Прада" (Prada) и други известни дизайнерски марки задръстват тесните тротоари на най-луксозната търговска улица в Милано, за радост на доставчиците на луксозни стоки от висок клас през този и всеки празничен сезон, информира Асошиейтед прес. Тази година има допълнителен повод за празнуване: компания за недвижими имоти за търговски цели коронова улица "Монтенаполеоне" в италианската столица на модата като най-скъпата дестинация за търговия на дребно в света, измествайки "Пето авеню" в Ню Йорк. Най-новата версия на годишния глобален индекс на американската фирма "Къшман енд Уейкфийлд" (Cushman & Wakefield), който класира търговските зони въз основа на цените на наемите, свидетелства за привлекателността на "Монтенаполеоне" като адрес за луксозни марки облекло, бижута и дори сладкиши. Средният наем на миланската улица се е повишил до 20 000 евро на квадратен метър (в сравнение с 19 537 евро на квадратен метър в горната част на "Пето авеню")
Костадин Новаков
| 16 Декември 2024, 16:12 ч.
Купувачи, натоварени с чанти от "Фенди" (Fendi), "Льове" (Loewe), "Прада" (Prada) и други известни дизайнерски марки задръстват тесните тротоари на най-луксозната търговска улица в Милано, за радост на доставчиците на луксозни стоки от висок клас през този и всеки празничен сезон, информира Асошиейтед прес. Тази година има допълнителен повод за празнуване: компания за недвижими имоти за търговски цели коронова улица "Монтенаполеоне" в италианската столица на модата като най-скъпата дестинация за търговия на дребно в света, измествайки "Пето авеню" в Ню Йорк. Най-новата версия на годишния глобален индекс на американската фирма "Къшман енд Уейкфийлд" (Cushman & Wakefield), който класира търговските зони въз основа на цените на наемите, свидетелства за привлекателността на "Монтенаполеоне" като адрес за луксозни марки облекло, бижута и дори сладкиши. Средният наем на миланската улица се е повишил до 20 000 евро на квадратен метър (в сравнение с 19 537 евро на квадратен метър в горната част на "Пето авеню"). Улица "Монтенаполеоне" е дълга едва 350 метра и е на пешеходно разстояние от всички основни туристически атракции, което й дава ключово предимство, според Гулиелмо Миани, президент на луксозния търговски район на Милано - Монтенапoлеоне. "Не всичко може да се побере тук, което е предимство, тъй като ограниченото пространство прави улицата още по-ексклузивна и динамична", каза Миани, чиято асоциация представлява също и бутиците, разположени на пресичащите се съседни улици, които заедно с "Монтенаполеоне" образуват район, известен като "Четириъгълника на модата" в Милано. Най-големите марки на улицата имат печалба от 50 до 100 милиона евро от годишни продажби, отбелязва Миани, което в значителна степен позволява на луксозните марки да плащат много високи наеми. "Тифани енд Ко" (Tiffany &Co) се готви да се настани на "Монтенаполеоне", а дългогодишният наемател "Фенди"(Fendi) се разширява. Асоциацията, представляваща район Монтенаполеоне, обяви, че 11 милиона души са посетили зоната тази година до ноември, но не може да се каже с точност колко от тях са пазарували и колко само са гледали витрините. Средният купувач на луксозната миланска улица е похарчил 2500 евро за покупка между август и ноември - най-високата средна сметка в света, според фирмата за безмитно пазаруване "Глоубъл блу" (Global Blue). Улицата е магнит за ваканционните купувачи, които пристигат с автомобили "Мазерати" (Maserati) "Порше" (Porsche) и дори "Ферари" (Ferrari), независимо от ограниченото пространство в багажниците на спортните коли. Светлините блестят, витрините на бутиците показват манекени в сцени на празнично забавление и домашен уют, а минувачите правят снимки на майсторски декорирани торти, изложени на витрините на сладкарниците. Посетител от Китай, Чън Синхан, чака такси с половин дузина пазарски чанти, подредени до него на тротоара. Той твърди, че в Милано е платил половината от цената за луксозно палто "Фенди", отколкото би му струвало у дома. "Купих си много неща", признава той. "Това е фантастично място, много добро за пазаруване". Няколко витрини по-надолу, Франка Да Ролд, която идва да посети Милано от Белуно, италиански град в Доломитите, се удивлява при вида на дълъг плетен шал за 980 евро. "Мога да го оплета за един час, използвайки игри за плетене 12-и размер, дебели, колкото пръстите ми, и дебела вълна. Максимум два часа", твърди тя, но признава, че марката привлича. Въпреки че горната част на "Пето авеню" остана на второ място в класацията на "Къшман енд Уейкфийлд", организацията, която се грижи за поддръжката и промотирането на улицата в Манхатън похвали постижението на "Монтенаполеоне". "Инвестициите на Милано в обществената сфера дават плодове, което е победа за купувачите, компаниите и града като цяло", заяви Маделин Уилс, временен президент на асоциация "Пето авеню". Тя изрази обаче и увереността си, че новите инвестиции и рекордните продажби на "Пето авеню" тази година "отново ще върнат на върха" нюйоркската улица.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
Традиционната за Йордановден изложба на трима художници именници бе открита за 26-а поредна година
|
„Дяволски игри“ с Мики Рурк взе четири награди на международния филмов фестивал „Капри Холивуд“
|
Певицата Сиза запази челната си позиция в класацията на „Билборд“ за албуми
|
Деца от плевенска артшкола получиха награди от международен конкурс в Полша
|
Все повече милионери в Нидерландия стават покровители на изкуството с нови музеи
|
Време за четене - месец Януари
Препоръчани заглавия |
Морски парк във Франция затваря врати заради законодателство, забраняващо шоупрограми с морски бозайници
|
След петгодишна пауза Ангелина Ангелова прави завръщане "... към себе си" в новата си самостоятелна изложба акварел
|
Филмовият фестивал в Локарно обмисля промяна в датите на провеждане
|
Актрисата Деми Мур е в шок от първата си спечелена награда в кариерата си
|
Традиционната за Йордановден изложба на трима художници именници бе открита за 26-а поредна година
|