NRD Начало
Вторник, 7 Януари 2025
Начало Тонът на времето Миланската "Монтенаполеоне" изпреварва "Пето авеню" в Ню Йорк като най-скъпата улица в света
2884
Тонът на времето

Миланската "Монтенаполеоне" изпреварва "Пето авеню" в Ню Йорк като най-скъпата улица в света

Купувачи, натоварени с чанти от "Фенди" (Fendi), "Льове" (Loewe), "Прада" (Prada) и други известни дизайнерски марки задръстват тесните тротоари на най-луксозната търговска улица в Милано, за радост на доставчиците на луксозни стоки от висок клас през този и всеки празничен сезон, информира Асошиейтед прес. Тази година има допълнителен повод за празнуване: компания за недвижими имоти за търговски цели коронова улица "Монтенаполеоне" в италианската столица на модата като най-скъпата дестинация за търговия на дребно в света, измествайки "Пето авеню" в Ню Йорк. Най-новата версия на годишния глобален индекс на американската фирма "Къшман енд Уейкфийлд" (Cushman & Wakefield), който класира търговските зони въз основа на цените на наемите, свидетелства за привлекателността на "Монтенаполеоне" като адрес за луксозни марки облекло, бижута и дори сладкиши. Средният наем на миланската улица се е повишил до 20 000 евро на квадратен метър (в сравнение с 19 537 евро на квадратен метър в горната част на "Пето авеню")

| 16 Декември 2024, 16:12 ч.
Миланската
Миланската "Монтенаполеоне" изпреварва "Пето авеню" в Ню Йорк като най-скъпата улица в света
Снимка © АP / Luca Bruno

Купувачи, натоварени с чанти от "Фенди" (Fendi), "Льове" (Loewe), "Прада" (Prada) и други известни дизайнерски марки задръстват тесните тротоари на най-луксозната търговска улица в Милано, за радост на доставчиците на луксозни стоки от висок клас през този и всеки празничен сезон, информира Асошиейтед прес.

Тази година има допълнителен повод за празнуване: компания за недвижими имоти за търговски цели коронова улица "Монтенаполеоне" в италианската столица на модата като най-скъпата дестинация за търговия на дребно в света, измествайки "Пето авеню" в Ню Йорк.

Най-новата версия на годишния глобален индекс на американската фирма "Къшман енд Уейкфийлд" (Cushman & Wakefield), който класира търговските зони въз основа на цените на наемите, свидетелства за привлекателността на "Монтенаполеоне" като адрес за луксозни марки облекло, бижута и дори сладкиши.

Средният наем на миланската улица се е повишил до 20 000 евро на квадратен метър (в сравнение с 19 537 евро на квадратен метър в горната част на "Пето авеню").

Улица "Монтенаполеоне" е дълга едва 350 метра и е на пешеходно разстояние от всички основни туристически атракции, което й дава ключово предимство, според Гулиелмо Миани, президент на луксозния търговски район на Милано - Монтенапoлеоне.

"Не всичко може да се побере тук, което е предимство, тъй като ограниченото пространство прави улицата още по-ексклузивна и динамична", каза Миани, чиято асоциация представлява също и бутиците, разположени на пресичащите се съседни улици, които заедно с "Монтенаполеоне" образуват район, известен като "Четириъгълника на модата" в Милано.

Най-големите марки на улицата имат печалба от 50 до 100 милиона евро от годишни продажби, отбелязва Миани, което в значителна степен позволява на луксозните марки да плащат много високи наеми. "Тифани енд Ко" (Tiffany &Co) се готви да се настани на "Монтенаполеоне", а дългогодишният наемател "Фенди"(Fendi) се разширява. 

Асоциацията, представляваща район Монтенаполеоне, обяви, че 11 милиона души са посетили зоната тази година до ноември, но не може да се каже с точност колко от тях са пазарували и колко само са гледали витрините. Средният купувач на луксозната миланска улица е похарчил 2500 евро за покупка между август и ноември - най-високата средна сметка в света, според фирмата за безмитно пазаруване "Глоубъл блу" (Global Blue).

Улицата е магнит за ваканционните купувачи, които пристигат с автомобили "Мазерати" (Maserati) "Порше" (Porsche) и дори "Ферари" (Ferrari),  независимо от ограниченото пространство в багажниците на спортните коли. Светлините блестят, витрините на бутиците показват манекени в сцени на празнично забавление и домашен уют, а минувачите правят снимки на майсторски декорирани торти, изложени на витрините на сладкарниците.

Посетител от Китай, Чън Синхан, чака такси с половин дузина пазарски чанти, подредени до него на тротоара. Той твърди, че в Милано е платил половината от цената за луксозно палто "Фенди", отколкото би му струвало у дома.

"Купих си много неща", признава той. "Това е фантастично място, много добро за пазаруване".

Няколко витрини по-надолу, Франка Да Ролд, която идва да посети Милано от Белуно, италиански град в Доломитите, се удивлява при вида на дълъг плетен шал за 980 евро. 

"Мога да го оплета за един час, използвайки игри за плетене 12-и размер, дебели, колкото пръстите ми, и дебела вълна. Максимум два часа", твърди тя, но признава, че марката привлича.

Въпреки че горната част на "Пето авеню" остана на второ място в класацията на "Къшман енд Уейкфийлд", организацията, която се грижи за поддръжката и промотирането на улицата в Манхатън похвали постижението на "Монтенаполеоне".

"Инвестициите на Милано в обществената сфера дават плодове, което е победа за купувачите, компаниите и града като цяло", заяви Маделин Уилс, временен президент на асоциация "Пето авеню".

Тя изрази обаче и увереността си, че новите инвестиции и рекордните продажби на "Пето авеню" тази година "отново ще върнат на върха" нюйоркската улица.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Традиционната за Йордановден изложба на трима художници именници бе открита за 26-а поредна година
Изложбата на тримата художници именници - Йордан Маринов, Йордан Петров и Йордан Ангелов, е една от двете вече дългогодишни традиции в Бургас на Богоявление. "След спасяването на ...
„Дяволски игри“ с Мики Рурк взе четири награди на международния филмов фестивал „Капри Холивуд“
„Дяволски игри“ с Мики Рурк взе четири награди на международния филмов фестивал „Капри Холивуд“ в Италия,  съобщават от екипа на продукцията. По думит ...
Певицата Сиза запази челната си позиция в класацията на „Билборд“ за албуми
Певицата Сиза запази челната си позиция в класацията на „Билборд“ за албуми със SOS, отбелязвайки 12-а непоследователна седмица начело, съобщи сайтът на изданието. Муз ...
Деца от плевенска артшкола получиха награди от международен конкурс в Полша
Деца от плевенската артшкола „Колорит“ получиха награди от Международния конкурс за пластични изкуства „Календар на дъгата“ 2025, състоял се в град Тихи, По ...
Все повече милионери в Нидерландия стават покровители на изкуството с нови музеи
Още четири музея на модерното изкуство ще отворят врати тази година в Нидерландия, като всички те са платени от богати семейства или бизнесмени, съобщава Ер Те Ел Нюз. Тези несубс ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Морски парк във Франция затваря врати заради законодателство, забраняващо шоупрограми с морски бозайници
Морски парк във френския град Антиб слага край на шоупрограмата си с косатки, която прави от повече от половин век и затваря врати за посетители, предаде АФП. Законодателство, при ...
След петгодишна пауза Ангелина Ангелова прави завръщане "... към себе си" в новата си самостоятелна изложба акварел
След петгодишна пауза художничката Ангелина Ангелова прави завръщане "... към себе си" в новата си самостоятелна изложба акварел, която бе открита официално днес в бургаската галер ...
Филмовият фестивал в Локарно обмисля промяна в датите на провеждане
Филмовият фестивал в Локарно обмисля промяна в датите на провеждане от 2027 г., съобщава изданието „Скрийн дейли“. Фестивалът, който е сред най-престижните в света, се ...
Актрисата Деми Мур е в шок от първата си спечелена награда в кариерата си
Американската актриса Деми Мур спечели първата си награда в кариерата си, продължаваща вече пет десетилетия, като получи „Златен глобус“ за „Веществото“, пр ...
Традиционната за Йордановден изложба на трима художници именници бе открита за 26-а поредна година
Изложбата на тримата художници именници - Йордан Маринов, Йордан Петров и Йордан Ангелов, е една от двете вече дългогодишни традиции в Бургас на Богоявление. "След спасяването на ...
Тикер в 05:00 ч.
Морски парк във френския град Антиб слага край на шоупрограмата си с косатки, ко ...
Начало Тонът на времето
2884
Тонът на времето

Миланската "Монтенаполеоне" изпреварва "Пето авеню" в Ню Йорк като най-скъпата улица в света

Най-новата версия на годишния глобален индекс на американската фирма "Къшман енд Уейкфийлд" (Cushman & Wakefield), който класира търговските зони въз основа на цените на наемите, свидетелства за привлекателността на "Монтенаполеоне" като адрес за луксозни марки облекло, бижута и дори сладкиши.Средният наем на миланската улица се е повишил до 20 000 евро на квадратен метър (в сравнение с 19 537 евро на квадратен метър в горната част на "Пето авеню").

| 16 Декември 2024, 16:12 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Миланската
Миланската "Монтенаполеоне" изпреварва "Пето авеню" в Ню Йорк като най-скъпата улица в света
Снимка © АP / Luca Bruno

Купувачи, натоварени с чанти от "Фенди" (Fendi), "Льове" (Loewe), "Прада" (Prada) и други известни дизайнерски марки задръстват тесните тротоари на най-луксозната търговска улица в Милано, за радост на доставчиците на луксозни стоки от висок клас през този и всеки празничен сезон, информира Асошиейтед прес.

Тази година има допълнителен повод за празнуване: компания за недвижими имоти за търговски цели коронова улица "Монтенаполеоне" в италианската столица на модата като най-скъпата дестинация за търговия на дребно в света, измествайки "Пето авеню" в Ню Йорк.

Най-новата версия на годишния глобален индекс на американската фирма "Къшман енд Уейкфийлд" (Cushman & Wakefield), който класира търговските зони въз основа на цените на наемите, свидетелства за привлекателността на "Монтенаполеоне" като адрес за луксозни марки облекло, бижута и дори сладкиши.

Средният наем на миланската улица се е повишил до 20 000 евро на квадратен метър (в сравнение с 19 537 евро на квадратен метър в горната част на "Пето авеню").

Улица "Монтенаполеоне" е дълга едва 350 метра и е на пешеходно разстояние от всички основни туристически атракции, което й дава ключово предимство, според Гулиелмо Миани, президент на луксозния търговски район на Милано - Монтенапoлеоне.

"Не всичко може да се побере тук, което е предимство, тъй като ограниченото пространство прави улицата още по-ексклузивна и динамична", каза Миани, чиято асоциация представлява също и бутиците, разположени на пресичащите се съседни улици, които заедно с "Монтенаполеоне" образуват район, известен като "Четириъгълника на модата" в Милано.

Най-големите марки на улицата имат печалба от 50 до 100 милиона евро от годишни продажби, отбелязва Миани, което в значителна степен позволява на луксозните марки да плащат много високи наеми. "Тифани енд Ко" (Tiffany &Co) се готви да се настани на "Монтенаполеоне", а дългогодишният наемател "Фенди"(Fendi) се разширява. 

Асоциацията, представляваща район Монтенаполеоне, обяви, че 11 милиона души са посетили зоната тази година до ноември, но не може да се каже с точност колко от тях са пазарували и колко само са гледали витрините. Средният купувач на луксозната миланска улица е похарчил 2500 евро за покупка между август и ноември - най-високата средна сметка в света, според фирмата за безмитно пазаруване "Глоубъл блу" (Global Blue).

Улицата е магнит за ваканционните купувачи, които пристигат с автомобили "Мазерати" (Maserati) "Порше" (Porsche) и дори "Ферари" (Ferrari),  независимо от ограниченото пространство в багажниците на спортните коли. Светлините блестят, витрините на бутиците показват манекени в сцени на празнично забавление и домашен уют, а минувачите правят снимки на майсторски декорирани торти, изложени на витрините на сладкарниците.

Посетител от Китай, Чън Синхан, чака такси с половин дузина пазарски чанти, подредени до него на тротоара. Той твърди, че в Милано е платил половината от цената за луксозно палто "Фенди", отколкото би му струвало у дома.

"Купих си много неща", признава той. "Това е фантастично място, много добро за пазаруване".

Няколко витрини по-надолу, Франка Да Ролд, която идва да посети Милано от Белуно, италиански град в Доломитите, се удивлява при вида на дълъг плетен шал за 980 евро. 

"Мога да го оплета за един час, използвайки игри за плетене 12-и размер, дебели, колкото пръстите ми, и дебела вълна. Максимум два часа", твърди тя, но признава, че марката привлича.

Въпреки че горната част на "Пето авеню" остана на второ място в класацията на "Къшман енд Уейкфийлд", организацията, която се грижи за поддръжката и промотирането на улицата в Манхатън похвали постижението на "Монтенаполеоне".

"Инвестициите на Милано в обществената сфера дават плодове, което е победа за купувачите, компаниите и града като цяло", заяви Маделин Уилс, временен президент на асоциация "Пето авеню".

Тя изрази обаче и увереността си, че новите инвестиции и рекордните продажби на "Пето авеню" тази година "отново ще върнат на върха" нюйоркската улица.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Традиционната за Йордановден изложба на трима художници именници бе открита за 26-а поредна година
„Дяволски игри“ с Мики Рурк взе четири награди на международния филмов фестивал „Капри Холивуд“
Певицата Сиза запази челната си позиция в класацията на „Билборд“ за албуми
Деца от плевенска артшкола получиха награди от международен конкурс в Полша
Все повече милионери в Нидерландия стават покровители на изкуството с нови музеи
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Януари
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Цветни аспекти
Морски парк във Франция затваря врати заради законодателство, забраняващо шоупрограми с морски бозайници
Калейдоскоп
След петгодишна пауза Ангелина Ангелова прави завръщане "... към себе си" в новата си самостоятелна изложба акварел
Цветни аспекти
Филмовият фестивал в Локарно обмисля промяна в датите на провеждане
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.